szerda, február 04, 2009

Lili - Vasárnapi ebéd


Nem tudom, a bolond embernek van-e betegség-tudata, de tény az, hogy engem néha elfog a vágy, hogy átöleljem az egész világot. Ilyenkor sokszor kitalálok őrültségnek tűnő dolgokat... de hát, végtére is, így legalább nem lesz unalmas az élet, nem?
Szóval, tudjátok mit szeretnék most? Szeretném ma ebédre vendégül látni a világot. Sütök-főzök, kotyvasztok. Ehhez nagyon értek. Gyerekkoromban a vasárnapi ebéd mindig egyfajta ünnepnek számított. Együtt volt a család, együtt ültünk asztalhoz... Talán ezt a hangulatot szeretném kicsit ma visszahozni... Veletek.
Tudom jól, hogy ennyiféle embernek leheteletlenség lenne olyan ételt készíteni, amit mindenki egyformán szeret. Egyébként is most lelkiismeret-furdalásom támadt, hiszen több mindenkinek ígértem már finomságokat, de a nagy távolságok miatt eddig nem tudtam megvalósítani egy ilyen tervemet sem. Márpedig amit én egyszer megígérek, az úgy is lesz, vagy ne legyen a nevem Virág!

Vidróczkynak és Adminkának csülöksalátával és csigatésztás húslevessel készültem. Biztosan nem lesz olyan finom egyik se, mint, amit ők tudnak készíteni, de mentségemre szóljon, csülöksalátát például még sosem készítettem ezelőtt. Kaktuszt is megkínálom ezekkel az ételekkel, bár Neki más finomságot is tartogatok még. Pünkösdi rózsa formájú kis krumplis pogácsákat szaggattam neki, gazdagon megszórva a tetejüket reszelt sajttal. Betyár úrnak plusszban egy nagy üveg kovászos uborkát is átnyújtok. Az ő furcsa ízlését, illetve az elvét ismerve, miszerint egy helyre megy úgyis minden, el tudom képzelni, hogy a szemünk láttára eszi meg az uborkát a fagylalttal, illetve a túrós pitével, amit majd desszertként szolgálok fel neki. Ezek után gyanítom, mindenki hinni fog neki! Nahát! Adminkának három teherautóval szállíttattam otthonomba a gyümölcsöt, bár tartok attól, hogy még ez is kevés lesz neki. No, sebaj. Vészhelyzetre még mindig ott van az igazi házi zsíros kenyér, lilahagymával.
Pitypangnak csirkepörköltet főztem nokedlival, pontosabban a nokedli szaggatással várok addig, hogy ideérjen, hiszen saját két szemével kell látnia, hogyan kell kiskanállal, vagy késsel az IGAZI nokedlit szaggatni. És hogy nehogy kevés legyen a galuskából, még juhtúrós sztrapacskát is készítettem. Ezt már Boszorkának szánom. A fonott kalács íze, illata engem mindig egy meghitt hangulatba repít, mert nálunk ünnepnapokon készült mindig ez a finom étel. Olyan, mint egy angyali hajfonat. Ezt is leteszem Boszika elé az asztalra. Karcsinak tárkonyos pityókalevest és túrós puliszkát tálalok fel a pipacsokkal gazdagon díszített asztalára. Lénárd Józsefet pedig albertirsai recept szerint készült székely-káposztával kínálom, igazi kemencében sült ropogós kenyér kíséretével. Remélem, ízleni fog neki!
Bodo-nak csülökpörköltet készítettem úgy, ahogy édesapám is szereti, jó csípősen. Virágokkal megfestett tányérra szedem ki neki a cupákos, ragacsos ételt. Stelonak igazi ceglédi káposztás kapusznyikot kínálok, de ha nem szereti, kedvére válogathat a többi ételből, mert jut bőven mindenkinek. Parasztnak bográcsban készült gulyáslevest főztem bátyám segítségével, aki a tüzet őrizte szorgalmasan és a legfontosabb feladatot is ő végezte: nagyokat kóstolt a levesből. Bodók Jánosnak paprikás krumplival próbálok kedveskedni. Tettem bele kolbászt is, mert tudom, hogy a férfiak úgy szeretik, bár az igazat megvallva, szerintem tojással fenségesen finom.
Lehet, hogy Zoénak szerzek valahonnan kumiszt, bár nem valószínű, hogy mert a lovakat szereti, a lótejet is örömmel fogyasztaná. Így inkább erről a tervemről lemondok. Túrós csuszát viszont főztem egy nagy lábassal, jó tejfölösen, finom szalonnapörccel a tetején. Aztán meg még ott van neki a somlói galuska is...
Barladeak és Edgar Lapolane számára őzpörköltet készítettem, de ehhez édesapám segítségét kértem, hadd legyenek az ízek jó férfiasak. Nem szégyellem bevallani, hogy a férfiak valóban jobban főznek, mint a nők, csak valahogy elkezdeni nehéz nekik mindig ezt a folyamatot. Na meg befejezni, mikor mosogatni kellene. Általában. Viszont lehet, hogy ebből a pörköltből Dancsok Zoli is szívesen fogyaszt majd, hiszen ha jól tudom, a vadhúst ő is igen csak szereti. A hatalmas férfiétvágy csillapítása végett – a biztonság kedvéért - még pacalt is beszereztem és egy orrcsipesz segítségével meg is főztem. Gondolok itt a számomra cseppet sem kellemes illatok tudatos visszatartására. Szerintem nincs férfiember, aki ne szeretné a pacalt. Remélem, Molnár F. Árpád is így gondolja!
Anonimának az én egyik kedvenc ételemmel szeretnék kedveskedni, a krumplis tésztával, majd ezt követően egy kis almás pitével is készültem neki. Bogica talán szereti a túrós és szilvás gombócot, mert ahogy a mesében a Dömötör család, én is főztem egy hatalmas nagy kondér gombócot neki! Lollipopnak aranygaluskát készítettem. Ez egy olyan édes és finoman egyszerű étel, mint amilyennek én az ő szeretettel teli kis lényét megismertem írásai alapján.
Odri remélem, már nem bánatos ám ha mégis így lenne, beszereztem neki néhány tábla csokit. Az állítólag mindenre jó, tele van boldogság-hormonokkal. Én rántott csirke mellé szoktam ilyesmit eszegetni, így azt is sütöttem, meg még krumplit is. Szepike a balatoni nyaralást idéző főtt kukoricát kapja, mellé sült húst, párolt káposztával. Adorján Balázsnak halászlével készültem, de tudnia kell, hogy a halat az egyik rokonom szolgáltatta, aki meglehetősen nagy ho-ho-horgász hírében áll.
Bobának és Marlene Brandonak ludas kását készítettem, igazi házi csalamádéval. Ahogy én megismertem őket, olyanok, akár két testvér, bár igaz, ez még nem jelenti azt, hogy egyezne az ízlésük is. De a szamócás tiramisut remélem, mindketten szeretni fogják!
Mamókának kis szilvalekváros batyukat hajtogattam leveles tésztából. Előétel pedig gyöngyöző borsóleves csirkeaprólékkal. ( e ) - nek gyümölcsrizst tálalok fel, valamint hirtelen sültet zöldséges rizottóval. Doma Mi menüjén nagyon sokat gondolkodtam. Nem tudom, miért hiszem ezt, de szerintem egy kis disznótoros ételsornak biztosan örülne. Sütöttem neki egy kis libamájat is, tojásos omlettel.
Marcinak valami fejfájás-és vérnyomáskímélő ételre lenne szüksége. Nem hiszem, hogy a nyakamba ugrana, ha valami zöldséges tálat tennék elé, vagy esetleg tökfőzeléket. De a rántott csirkemell petrezselymes krumplival és uborkasalátával – szigorúan sószegényen! - talán ízlene neki.
A balszerencse menyasszonyának kicsi diós szerencsetallérokat sütök, melyek közül az egyik talán leendő férjura nevét rejti majd. Barimarinak gazdagon tejfölös krumplilevessel, valamint töltött káposztával készültem. Alex_guard remélem, szereti a lecsót, mert amit én főzök neki, az után biztos mind a tíz ujját megnyalja majd. Van benne baconszalonna, kolbász, virsli és tojás is. Oskarnak pedig brassói aprópecsenyét készítettem, majd utána meggyes, túrós rétest kínálok neki.

Természetesen nem ismerhetem a kedvenc ételeteket, de szerettem volna mindenkinek a kedvében járni, ha csak így virtuálisan is. Az italokról külön nem tettem említést, de az Irsai Olivértől kezdve a Tokaji aszúig, a barackpálinkától a pezsgőig és a sörig mindenféle itallal szolgálhatok. A lényeg, hogy mindenki jó érezze magát nálam!

Ezek után mást nem is tudok mondani, minthogy köszönöm, hogy ma velem fogyasztottátok el az ebédet.

/Magyarerőről/

Nincsenek megjegyzések: